Vanliga Frågor
Vanliga frågor som du kanske undrar över. Finner du inte ditt svar här? Kontakta oss på: bookings@voxhotel.se.
Incheckning är kl. 15.00 utcheckning är kl. 11.00. På Vox Hotel har vi själv-in och utcheckningsstationer i lobbyn.
Möjlighet till köpa till tidig och sen utcheckning är möjligt. Fråga receptionen om det går på just ditt datum.
Om du ankommer med bil finns det 4st parkeringsgarage inom 300 meter från hotellet.
Vi har ett antal parkeringsplatser under hotellet, annars samarbetar vi med parkeringsgarage i området.
Köp din parkeringsbiljett av receptionen.
Veckodagar kl. 06.00-09.30 och helger kl. 07.00-11.00. Mums!
Absolut! och du borde definitivt besöka den! Kolla in vår meny här
Yes och den kommer dessutom med milsvid sjöutsikt över Vättern längst upp på våning 6!
Hela hotellet har WiFi som är gratis och, helt ärligt, galet bra!
Onsdagar och Torsdagar 17.00- Sent
Fredagar 16.00-01.00
Lördagar 13.00-01.00
See you there!
Ja, alla rum på Vox Hotel har individuellt kontrollerbar aircondition.
Absolut! Vi har sjukt många eluttag i både loungen och i restaurangen. Ett vid varje bord typ…
Det finns individuella boxar vid receptionen som är gratis för våra gäster att förvara i.
Absolut! Ta gärna med en kompis!
Frukosten serveras veckodagar kl. 06.00-09.30 och helger kl. 07.00-11.00 och kostar 165kr.
Boka gärna bord på https://voxhotel.se/restaurang/
Vi säljer fysiska presentkort i vår reception. Det är bara att maila: bookings@voxhotel.se
Det går även bra att köpa presentkort här på hemsidan.
Det finns strykjärnsrum med ångstrykjärn på varje våning. Inga rynkliga kläder här inte!
Ja, det finns handikappanpassade rum i rumstyperna Vox Smart och Standardrum. Var snäll och skicka ett mail till bookings@voxhotel.se för att få mer information.
Ja, extrasängar går att boka till Standardrum och Sviterna. Var snäll att kontakta receptionen efter du gjort din bokning på: bookings@voxhotel.se.
Alla barn upp till 12 år bor gratis på Vox Hotel om de sover i förälders säng. Extrasäng är möjlig att boka till mot en avgift i Standardrummen och Sviterna. Var snäll kontakta receptionen efter du gjort din bokning på: bookings@voxhotel.se.
Vi har ett begränsat antal rum där det går bra att ha med sig sitt rumsrena husdjur. Vi rekommenderar att du hör med receptionen för att se om de är lediga före du gör din bokning.
På Vox Hotel har vi en stark tradition och kultur av att göra mer än vad som förväntas av oss – för gästerna, våra medarbetare, samhället och för miljön. Vi kallar detta WeCare.
Våra fokusområden är:
- Mångfald bland våra anställda
- Etisk och hållbar handel i våra leverantörskedjor
- Lokalt samhällsansvar i vårt grannskap
- Globalt samhällsansvar genom att bekämpa trafficking
- Miljö
- God, hälsosam och hållbar mat
Vi ska skapa möjligheter för människor i och utanför vår verksamhet. Vi ska driva verksamheten med minsta möjliga påverkan på miljön. Vi ska få våra gäster att känna sig lite bättre när de checkar ut än när de checkar in.
WeCare är en del av vår identitet och av vår kultur. Det är vi stolta över.
Lär dig mer om vårt arbete genom att klicka här.
Coronaviruset, COVID-19, sprider sig just nu över världen som en pandemi. Vi på Vox Hotel vill informera dig och våra andra gäster om att din och personalens säkerhet alltid är vår högsta prioritet. Vox Hotel är öppet som vanligt. Givet den rådande situationen vill vi informera om de extra försiktighetsåtgärder vi vidtar på vårt hotell för att minska infektionsrisken. Vi vill, som alltid, säkerhetsställa en ren och trygg omgivning. Just nu är vi extra vaksamma och följer noggrant de rekommendationer och instruktioner som ges av Folkhälsomyndigheten.
Åtgärder Vox Hotel vidtar för att minimera infektionsrisken:
SAFE STAY
- Vi har tagit fram en handbok med guidelines för alla anställda som vi kallar Safe Stay som samtliga anställda har tagit del av och efterlever.
- Praktiserar god handhygien med regelbunden handtvätt med handsprit.
- Regelbundet rengör områden och ytor som berörs ofta.
- Håller ett avstånd till varandra på minst 1 meter.
- Berättar om åtgärder för att förebygga infektioner, muntligt samt via affischer och märkningar.
- Stannar hemma om vi känner oss sjuka.
SAFE rooms
- Hotellrum rengörs noggrant mellan varje gäst. Kemikalierna som används är effektiva för desinficering men är också snälla mot människor och natur.
- Personalen är extra noga med att torka av: dörrhandtag, kranar, fjärrkontroller, hårfön, handtag och kontaktytor som många berör samt strömbrytare för lampor och övrig elektronik.
- Glas och handdukar byts alltid ut, oavsett om de använts eller ej.
- Personalen använder ett set med engångshandskar och ett set med städtrasor per rum.
- Där det är stor sannolikhet att en gäst som vistats i rummet varit smittad av Covid-19, eller vid bekräftade fall, så genomförs saneringen av rummet och övriga ytor som gästen har besökt. Detta enligt gällande rekommendation från Folkhälsomyndigheten.
SAFE food
- Vi har anpassat den traditionella buffélösningen. Kaffe-, te- och juiceautomater ses över frekvent under frukostens öppettider och desinficeras med sprit. Serveringsfat och skedar med mera byts regelbundet ut av frukostpersonalen.
- För att minimera kö-bildning tilldelas alla gäster en frukosttid och golvet är uppmärkt med 1-metersmarkörer.
- Handsprit finns tillgänglig på utvalda platser i lokalen samt vid ingången till restaurangen/frukostmatsalen.
- Utsatta områden och kontaktytor rengörs 1-2 gånger per timme under öppettider.
- Extra utsatta områden, t.ex. betalterminaler och menykort torkas regelbundet av mellan gäster.
- All beställning och servering sker vid bordet, förutom vid frukost.
- Restaurangen har reducerat antal stolar för att garantera minst 1 meter.
- Personal använder engångshandskar vid servering.
- Bord och stolar rengörs mer frekvent än vanligt.
- Vi följer noggrant utvecklingen av folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar våra rutiner utifrån dessa för att göra vår del i att begränsa smittspridningen.
Avbokning
Om du är förhindrad från att resa på grund av reserestriktioner (reseförbud) och har en förbetald individuell bokning/förbetald kampanjbokning under perioden fram till och med 31 september 2020, kan du boka om den till ett senare datum utan ombokningsavgift (upp till 11 månader framåt) eller så kan du få en rese-voucher (giltig i 12 månader på det hotell du bokat) på ditt förbetalda belopp. Vänligen kontakta oss på bookings@voxhotel.se för att begära din voucher. Om priset för det nya boendedatumet är högre betalas mellanskillnaden av gästen.
Hur påverkas du som gäst?
Frukost
Vi vill förse dig med en riktigt bra start på dagen och välkomnar dig därför till en fräsch frukostbuffé i vår restaurang på entréplan. På grund av rådande pandemi har vi vidtagit följande åtgärder kring vår frukost för att kunna undvika trängsel och säkerställa att alla känner sig trygga:
Boka frukosttid
Under rådande nationella restriktioner rymmer vår matsal 30 max gäster. Därför behöver du boka frukosttid inför din ankomst. Bokningen nås via länk i din bokningsbekräftelse. Det är bra att boka i god tid då vissa tider är extra populära och det kan bli fullt.
Sittningstid
Varje frukostsittning varar i 30 minuter. Det är därför viktigt att du kommer i tid till din bokning så du hinner avnjuta din frukost i lugn och ro. Om 30 minuter är för lite för just dig är du varmt välkommen att under din frukosttid hämta frukost och ta med den till ditt rum för att äta obegränsat länge.
Handsprit och handskar
Handsprit och handskar ska användas på frukostbuffén och finns placerat vid bufféns start.
Max 8 personer per bord
Enligt nationella restriktioner får man sitta max 8 personer vid ett bord med minst 1 meter mellan varje sällskap. I vår restaurang innebär det att en del stolar har plockats bort (pga bord förankrade i golvet). Det går alltså bra att sitta på alla stolar som står framme.
Missad frukosttid
Om du missar din frukosttid förbehåller vi oss rätten att boka om dig till nästa lediga tid samma morgon. Om vi inte har några lediga tider är du välkommen att hämta en frukostpåse take-away.
Restaurang, bar och lounge
Viktiga tider
Enligt rådande nationella restriktioner stänger vår restaurang, bar och lounge kl 23.00 och ska vara utrymd senast kl 23.30. Lokalen måste vara utrymd under 1 h. Efter 00.30 är du som gäst varmt välkommen att åter sätta dig i vår lounge, dock serveras då ingen alkohol.
Boka bord
På grund av rådande restriktioner har vi begränsat antal platser i restaurangen. Vi rekommenderar därför att boka bord för att vara säker på att det finns plats för just er.
Alkoholservering
Enligt rådande nationella restriktioner serverar vi ingen alkohol över bardisk efter kl 23.00. Då går det istället bra att beställa alkoholhaltiga drycker till ditt rum. Detta räknas som roomservice och beställs hos receptionen. Roomservice-avgiften är 100 kr.
Mat efter 22.00
Efter kl 22.00 serverar vi enklare mat och snacks från vår barmeny. Denna maten beställs antingen som roomservice eller äts i loungen (OBS ej i loungen mellan kl 23.30-00.30).
Lounge
Vår lounge ligger i anslutning till restaurangen och baren, vilket innebär att den ingår i våra serveringsytor. Därför behöver även loungen, enligt alkohollagen, vara utrymd mellan kl 23.30-00.30, oavsett om du vill sitta där för att äta och dricka eller inte. Efter 23.30 är du varmt välkommen att sitta i loungen igen. Då serverar vi alkoholfri dryck och enklare mat och snacks till den som önskar.
Gym
Som gäst har du såklart tillgång till vårt gym med härlig Vätterutsikt.
Sist men inte minst – ta hand om dig själv och dina nära och kära. Vi väntar med öppna dörrar och öppna hjärtan när du väljer att besöka oss igen.
Varma hälsningar,
Team Vox Hotel
Vox Hotel är ett kontantfritt hotell. Säkerheten först!